

Gepubliceerd: 12 oktober 2023
Vermeld uw ob-nummer in uw btw-aangiften en suppleties
De Belastingdienst laat weten dat het steeds vaker voorkomt dat in btw-aangiften en suppleties het omzetbelastingnummer (ob-nummer) ontbreekt. Hierdoor kunnen die aangiften en suppleties niet geautomatiseerd worden afgedaan. Om dit aantal te verminderen blijft de Belastingdienst in deze gevallen de aangifte of suppletie afwijzen. U krijgt dan een foutbericht met de vermelding ‘Ob-nummer onjuist’. U krijgt bij de start van uw onderneming twee nummers toegekend: het btw-identificatienummer (het btw-id) en het omzetbelastingnummer (ob-nummer). In uw ob-nummer is uw burgerservicenummer (BSN) verwerkt. U gebruikt dit nummer voor uw contact met de Belastingdienst. Uw btw-id is een persoonlijk, uniek nummer waarin uw BSN niet is verwerkt. Hierdoor is het id-nummer minder gevoelig voor identiteitsfraude. Dit id-nummer gebruikt u voor al uw contacten met klanten, leveranciers en met uw adviseur.
Tip
Vermeld uw ob-nummer in uw btw-aangiften en suppleties.
Meer nieuws
VACATURE: Assistent accountant / Fiscaal medewerker
Door een toename van onze werkzaamheden is er bij Veerman Administratie voor 24 tot 40 uur [...]
Deadline nadert voor aanvraag S&O-afdrachtvermindering per 1 januari 2024
Deadline nadert voor aanvraag S&O-afdrachtvermindering per 1 januari 2024 Bent u een werkgever in de research & development [...]
Tijdig aangiftetijdvak loonheffingen laten wijzigen
Tijdig aangiftetijdvak loonheffingen laten wijzigen Als u van aangiftetijdvak wilt veranderen, kan dat alleen met ingang van een [...]
Fiscaalvriendelijk sinterklaasgeschenk
Fiscaalvriendelijk sinterklaasgeschenk Wilt u uw personeel een cadeau of lekkernij schenken? In dat geval heeft u twee opties. [...]
Laat beschikkingen Whk-premie 2024 controleren
Laat beschikkingen Whk-premie 2024 controleren U krijgt binnenkort de beschikking gedifferentieerde premie Werkhervattingskas (Whk) 2024 van de Belastingdienst. [...]
Deadline nadert voor aanpassingen Gecombineerde opgave
Deadline nadert voor aanpassingen Gecombineerde opgave U dient als agrarische ondernemer jaarlijks de ‘Gecombineerde opgave’ in bij de [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2023 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01