Gepubliceerd: 18 januari 2024
Voldoe tijdig aan renseigneringsplicht betalingen aan derden
U bent als werkgever verplicht om gegevens over betalingen aan derden over 2023 uiterlijk 31 januari 2024 te verstrekken aan de Belastingdienst. Daartoe wordt u niet meer uitgenodigd. Uitgezonderd zijn betalingen aan werknemers, artiesten, beroepssporters, vrijwilligers en personen die een btw-factuur hebben uitgereikt. Gegevens over personen die facturen zonder btw uitreiken of geen facturen uitreiken, moet u dus wel aanleveren. De gegevens betreffen het BSN, de naam, het adres en de geboortedatum van de ontvanger van de betalingen, de uitbetaalde bedragen en de data waarop deze betalingen zijn gedaan. Ook kostenvergoedingen moet u vermelden.
Tip
U kunt de gegevens digitaal verstrekken via het gegevensportaal of via Digipoort. Wilt u van Digipoort gebruikmaken, dan hebt u een PKIoverheid services certificaat nodig. Als u dat (nog) niet hebt, kunt u dit certificaat aanvragen bij Logius.
Meer nieuws
Laat uw voorlopige IB-aanslag 2025 controleren
Laat uw voorlopige IB-aanslag 2025 controleren Hebt u van de Belastingdienst eind vorig jaar een voorlopige aanslag of [...]
Aanvraagloket subsidieregeling bedrijfsverplaatsing open
Aanvraagloket subsidieregeling bedrijfsverplaatsing open Op 6 januari 2025 is het aanvraagloket bij de RVO geopend voor de derde [...]
Laat uw voorlopige IB-aanslag 2025 controleren
Laat uw voorlopige IB-aanslag 2025 controleren Hebt u van de Belastingdienst een voorlopige aanslag of teruggaaf inkomstenbelasting/ premie [...]
Bodem subsidiepot emissieloze bedrijfsauto in zicht
Bodem subsidiepot emissieloze bedrijfsauto in zicht Koopt of financial-leaset u een nieuwe, volledig uitstootvrije bedrijfsauto? Dan kunt u [...]
Denk aan tijdige betaling lijfrentepremie voor aftrek in 2024
Denk aan tijdige betaling lijfrentepremie voor aftrek in 2024 Heeft u een pensioentekort? Dan kunt u hiervoor een [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.
Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01