Gepubliceerd: 21 maart 2024
Aanvraagloket subsidie elektrische vrachtauto gaat open – wees er snel bij!
Overweegt u om een elektrische vrachtauto aan te schaffen? Weet dan dat u hiervoor vanaf aanstaande dinsdag 26 maart om 9.00 uur de Aanschafsubsidie Zero-Emissie Trucks (AanZET) kunt aanvragen. De subsidie is bedoeld voor de aankoop of (financial) lease van een nieuwe uitstootvrije vrachtauto en is een percentage van de verkoopprijs. Dit percentage is afhankelijk van het type vrachtauto en de grootte van uw bedrijf. Voor middelgrote ondernemingen varieert het subsidiepercentage tussen 12% (maximale subsidie € 14.700) en 21% (maximale subsidie € 83.200). Bij kleine en non-profitorganisaties varieert het subsidiepercentage tussen 14,8% (maximale subsidie € 18.000) en 29% (maximale subsidie € 115.200). In het geval van lease moet de leasemaatschappij de subsidie aanvragen.
Tip
Vorig jaar was de subsidiepot op de openingsdag al leeg! Dit jaar kan per onderneming per werkdag voor slechts 1 uitstootvrije vrachtauto subsidie worden aangevraagd. Dit maakt de kans groter dat de subsidiepot minder snel leeg zal zijn. Toch raden wij u aan om op 26 maart a.s. om 9.00 uur klaar te zitten om uw subsidieaanvraag in te dienen.
Meer nieuws
Kabinet stuurt wetsvoorstel Wet werkelijke rendement box 3 naar Raad van State
Eén van de laatste daden van het vorige kabinet was het aanbieden van het wetsvoorstel Wet werkelijke rendement [...]
Zomerstop nieuwsmolen
De nieuwsmolen komt vanaf volgende week tijdelijk tot stilstand. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat u belangwekkend [...]
Kinderopvangtoeslag voor middeninkomens omhoog
Huishoudens met een gezamenlijk inkomen tussen € 29.400 en € 159.225 krijgen volgend jaar meer kinderopvangtoeslag. Het kabinet [...]
Digitale aangifte dividendbelasting vanaf 1 juli verplicht
Als uw bv aan u dividend uitkeert, moet zij binnen een maand aangifte doen van de ingehouden dividendbelasting [...]
Deadline publicatie gegevens ANBI 2023 nadert
Een algemeen nut beogende instelling (ANBI) moet uiterlijk binnen zes maanden na afloop van het boekjaar haar financiële [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.
Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01