![Veerman-Administratie-logo-600](https://veermanadministratie.nl/wp-content/uploads/2021/11/Veerman-Administratie-logo-600-1.png)
![Veerman-tekstlogo](https://veermanadministratie.nl/wp-content/uploads/2022/05/Veerman-tekstlogo.png)
Gepubliceerd: 18 januari 2024
Denk aan de btw-deadlines bij onroerende zaken
Heeft u bij de koop of verkoop van een onroerende zaak ervoor gekozen om btw-belast te leveren? In dat geval moet de koper binnen vier weken na afloop van het boekjaar dat volgt op het boekjaar waarin het pand aan hem/haar is geleverd, een schriftelijke verklaring uitreiken aan de verkoper en de Belastingdienst. Daaruit moet blijken dat de koper het pand in beide jaren ook feitelijk voor 90% (soms 70%) of meer voor belaste prestaties heeft gebruikt. Bij een belaste levering in 2022 moet dat dus uiterlijk gebeuren vóór 29 januari 2024.
Verhuurt u een onroerende zaak met btw? In dat geval moet de huurder die niet meer aan het 90%- (soms 70%-)criterium voldoet, dit bij u en bij de Belastingdienst melden binnen vier weken na afloop van het jaar.
Tip
U doet er verstandig aan om te controleren of de huurder van uw pand nog aan het 90%- (soms 70%-)criterium voldoet en zo niet, of hij/zij zich heeft gemeld
Meer nieuws
Kabinet stuurt wetsvoorstel Wet werkelijke rendement box 3 naar Raad van State
Eén van de laatste daden van het vorige kabinet was het aanbieden van het wetsvoorstel Wet werkelijke rendement [...]
Zomerstop nieuwsmolen
De nieuwsmolen komt vanaf volgende week tijdelijk tot stilstand. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat u belangwekkend [...]
Kinderopvangtoeslag voor middeninkomens omhoog
Huishoudens met een gezamenlijk inkomen tussen € 29.400 en € 159.225 krijgen volgend jaar meer kinderopvangtoeslag. Het kabinet [...]
Digitale aangifte dividendbelasting vanaf 1 juli verplicht
Als uw bv aan u dividend uitkeert, moet zij binnen een maand aangifte doen van de ingehouden dividendbelasting [...]
Deadline publicatie gegevens ANBI 2023 nadert
Een algemeen nut beogende instelling (ANBI) moet uiterlijk binnen zes maanden na afloop van het boekjaar haar financiële [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.
![](https://veermanadministratie.nl/wp-content/uploads/2022/05/veerman-logo-witopblauw.png)
Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01