

Gepubliceerd: 18 januari 2024
Doe uiterlijk 31 januari opgave uitbetaalde bedragen
Bent u ondernemer en hebt u geen personeel (u heeft dus geen loonheffingennummer) en hebt u een uitnodiging van de Belastingdienst ontvangen om gegevens van uitbetaalde bedragen aan derden over 2023 te verstrekken? Dan bent u verplicht deze gegevens (zonder BSN!) uiterlijk op 31 januari 2024 bij de Belastingdienst aan te leveren. Hebt u daartoe geen uitnodiging gehad, dan mág u deze gegevens aanleveren. De gegevens betreffen de datum waarop en de naam, het adres en de geboortedatum van de persoon aan wie u het bedrag hebt uitbetaald. Het gaat vooral om betalingen die doorgaans tot het belastbare resultaat uit overige werkzaamheden behoren. Uitgezonderd zijn met name betalingen aan werknemers, artiesten, beroepssporters, vrijwilligers en personen die een btw-factuur hebben uitgereikt. Gegevens over personen die facturen zonder btw uitreiken of geen facturen uitreiken, moet u dus wel aanleveren.
Tip
U kunt de gegevens digitaal aanleveren via het gegevensportaal of via Digipoort. Wilt u de gegevens aanleveren via Digipoort, dan hebt u een PKIoverheid services certificaat nodig. Als u dat (nog) niet heeft, kunt u dit certificaat aanvragen bij Logius.
Meer nieuws
Denk aan tijdige betaling lijfrentepremie voor aftrek in 2025
Heeft u een pensioentekort? Dan kunt u hiervoor een aanvullend inkomen regelen. Bijvoorbeeld door bij een verzekeraar een [...]
Deadline nadert voor aanvraag S&O-afdrachtvermindering per 1 januari 2026
Bent u een werkgever in de research & development (R&D)? Dan kunt u gebruikmaken van de Wet Bevordering [...]
Nu of in 2026 investeren voor meer KIA
Het is zinvol om voor het optimaal benutten van de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA) te bekijken of u bepaalde investeringen [...]
Tijdig aangiftetijdvak loonheffingen laten wijzigen
Als u van aangiftetijdvak wilt veranderen, kan dat alleen met ingang van een nieuw kalenderjaar en dus niet [...]
Fiscaalvriendelijk sinterklaasgeschenk
Wilt u uw personeel een cadeau of lekkernij schenken? In dat geval heeft u twee opties. U kunt [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01