Gepubliceerd: 18 januari 2024

Doe uiterlijk 31 januari opgave uitbetaalde bedragen

Bent u ondernemer en hebt u geen personeel (u heeft dus geen loonheffingennummer) en hebt u een uitnodiging van de Belastingdienst ontvangen om gegevens van uitbetaalde bedragen aan derden over 2023 te verstrekken? Dan bent u verplicht deze gegevens (zonder BSN!) uiterlijk op 31 januari 2024 bij de Belastingdienst aan te leveren. Hebt u daartoe geen uitnodiging gehad, dan mág u deze gegevens aanleveren. De gegevens betreffen de datum waarop en de naam, het adres en de geboortedatum van de persoon aan wie u het bedrag hebt uitbetaald. Het gaat vooral om betalingen die doorgaans tot het belastbare resultaat uit overige werkzaamheden behoren. Uitgezonderd zijn met name betalingen aan werknemers, artiesten, beroepssporters, vrijwilligers en personen die een btw-factuur hebben uitgereikt. Gegevens over personen die facturen zonder btw uitreiken of geen facturen uitreiken, moet u dus wel aanleveren.

 Tip

U kunt de gegevens digitaal aanleveren via het gegevensportaal of via Digipoort. Wilt u de gegevens aanleveren via Digipoort, dan hebt u een PKIoverheid services certificaat nodig. Als u dat (nog) niet heeft, kunt u dit certificaat aanvragen bij Logius.

Meer nieuws

Zomerstop nieuwsmolen

juli 4th, 2024|

De nieuwsmolen komt vanaf volgende week tijdelijk tot stilstand. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat u belangwekkend [...]

Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?

Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl

Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.

Hierin is onze verantwoordelijkheid, onafhankelijkheid en geheimhoudings-plicht ten opzichte van u vastgelegd. Deze gedrags- en beroepsregels maken ook deel uit van alle aan ons verstrekte opdrachten en werkzaamheden die wij voor u verrichten. Download de laatste versie van de NOAB-gedrags- en beroepsregels:

Voor een duidelijke verhouding tussen u en ons kantoor hanteren wij  de door de NOAB opgestelde leverings-, betalings- en uitvoeringsvoorwaarden. Deze voorwaarden maken ook deel uit van alle aan ons verstrekte opdrachten en werkzaamheden die wij voor u verrichten. Download onze algemene voorwaarden hier:

Als NOAB-kantoor hebben wij ons verbonden aan een onafhankelijke klachtenregeling. U kunt deze hier downloaden:

© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01

Ga naar de bovenkant