![Veerman-Administratie-logo-600](https://veermanadministratie.nl/wp-content/uploads/2021/11/Veerman-Administratie-logo-600-1.png)
![Veerman-tekstlogo](https://veermanadministratie.nl/wp-content/uploads/2022/05/Veerman-tekstlogo.png)
Gepubliceerd: 18 januari 2024
Voldoe tijdig aan renseigneringsplicht betalingen aan derden
U bent als werkgever verplicht om gegevens over betalingen aan derden over 2023 uiterlijk 31 januari 2024 te verstrekken aan de Belastingdienst. Daartoe wordt u niet meer uitgenodigd. Uitgezonderd zijn betalingen aan werknemers, artiesten, beroepssporters, vrijwilligers en personen die een btw-factuur hebben uitgereikt. Gegevens over personen die facturen zonder btw uitreiken of geen facturen uitreiken, moet u dus wel aanleveren. De gegevens betreffen het BSN, de naam, het adres en de geboortedatum van de ontvanger van de betalingen, de uitbetaalde bedragen en de data waarop deze betalingen zijn gedaan. Ook kostenvergoedingen moet u vermelden.
Tip
U kunt de gegevens digitaal verstrekken via het gegevensportaal of via Digipoort. Wilt u van Digipoort gebruikmaken, dan hebt u een PKIoverheid services certificaat nodig. Als u dat (nog) niet hebt, kunt u dit certificaat aanvragen bij Logius.
Meer nieuws
Kabinet stuurt wetsvoorstel Wet werkelijke rendement box 3 naar Raad van State
Eén van de laatste daden van het vorige kabinet was het aanbieden van het wetsvoorstel Wet werkelijke rendement [...]
Zomerstop nieuwsmolen
De nieuwsmolen komt vanaf volgende week tijdelijk tot stilstand. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat u belangwekkend [...]
Kinderopvangtoeslag voor middeninkomens omhoog
Huishoudens met een gezamenlijk inkomen tussen € 29.400 en € 159.225 krijgen volgend jaar meer kinderopvangtoeslag. Het kabinet [...]
Digitale aangifte dividendbelasting vanaf 1 juli verplicht
Als uw bv aan u dividend uitkeert, moet zij binnen een maand aangifte doen van de ingehouden dividendbelasting [...]
Deadline publicatie gegevens ANBI 2023 nadert
Een algemeen nut beogende instelling (ANBI) moet uiterlijk binnen zes maanden na afloop van het boekjaar haar financiële [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.
![](https://veermanadministratie.nl/wp-content/uploads/2022/05/veerman-logo-witopblauw.png)
Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01