Gepubliceerd: 25 januari 2024
Tijd dringt voor aanleveren gegevens verkopers op uw digitale platform
Exploiteert u een digitaal platform in Nederland of faciliteert u Nederlandse gebruikers? Dan moet u jaarlijks informatie opvragen, verifiëren en vastleggen over verkopers of verhuurders die via uw platform inkomsten verwerven. Vervolgens moet u deze informatie aanleveren bij de Belastingdienst. Voor 2023 geldt deze rapportageplicht uitsluitend voor verkopers/verhuurders die dat jaar voor het eerst inkomsten verwierven via uw platform. Deze gegevens moet u uiterlijk 31 januari 2024 aanleveren bij de Belastingdienst. De gerapporteerde gegevens kunnen worden gebruikt voor zowel de inkomstenbelasting als de btw. Plaatst uw platform uitsluitend advertenties of verwijst het gebruikers alleen door naar een platform of verwerkt uw platform alleen betalingen? Dan geldt de verplichting niet.
Tip
Voldoe tijdig aan deze rapportageplicht. Niet voldoen aan deze verplichting leidt tot hoge boetes.
Vanaf 2024 bent u overigens verplicht te rapporteren over de (transactie)gegevens van alle verkopers op uw platform.
Meer nieuws
Laat uw voorlopige IB-aanslag 2025 controleren
Laat uw voorlopige IB-aanslag 2025 controleren Hebt u van de Belastingdienst eind vorig jaar een voorlopige aanslag of [...]
Aanvraagloket subsidieregeling bedrijfsverplaatsing open
Aanvraagloket subsidieregeling bedrijfsverplaatsing open Op 6 januari 2025 is het aanvraagloket bij de RVO geopend voor de derde [...]
Laat uw voorlopige IB-aanslag 2025 controleren
Laat uw voorlopige IB-aanslag 2025 controleren Hebt u van de Belastingdienst een voorlopige aanslag of teruggaaf inkomstenbelasting/ premie [...]
Bodem subsidiepot emissieloze bedrijfsauto in zicht
Bodem subsidiepot emissieloze bedrijfsauto in zicht Koopt of financial-leaset u een nieuwe, volledig uitstootvrije bedrijfsauto? Dan kunt u [...]
Denk aan tijdige betaling lijfrentepremie voor aftrek in 2024
Denk aan tijdige betaling lijfrentepremie voor aftrek in 2024 Heeft u een pensioentekort? Dan kunt u hiervoor een [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.
Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01