![Veerman-Administratie-logo-600](https://veermanadministratie.nl/wp-content/uploads/2021/11/Veerman-Administratie-logo-600-1.png)
![Veerman-tekstlogo](https://veermanadministratie.nl/wp-content/uploads/2022/05/Veerman-tekstlogo.png)
Gepubliceerd: 29 februari 2024
Zorg voor een zakelijke borgstellingsvergoeding
U kunt borg staan voor de kredieten van uw bv. U sluit dan een borgstellingsovereenkomst met uw bv. Als uw bv failliet gaat, klopt de bank bij u als borg aan. Nadat u de schuld van uw bv hebt betaald, krijgt u een zogenaamde regresvordering op uw bv. Omdat uw bv failliet is, wilt u deze vordering afwaarderen en uw borgstellingsverlies aftrekken. Wees ervan bewust dat dit alleen kan als u een zakelijke borgstellingsovereenkomst met uw bv hebt gesloten. Dat wil zeggen dat een onafhankelijke derde onder dezelfde voorwaarden en omstandigheden ook borg zou staan voor uw bv. Een van voorwaarden waaruit de zakelijkheid blijkt, is de borgstellingsvergoeding. Dit moet een redelijke vergoeding zijn voor het risico dat u loopt als borgsteller, ofwel de vergoeding die een onafhankelijke derde zou eisen als hij/zij hetzelfde risico zou lopen als u.
Tip
Als u borg wilt staan voor een lening van uw bv, zorg er dan voor dat u een zakelijke borgstellingsvergoeding opneemt in de borgstellingsovereenkomst.
Meer nieuws
Kabinet stuurt wetsvoorstel Wet werkelijke rendement box 3 naar Raad van State
Eén van de laatste daden van het vorige kabinet was het aanbieden van het wetsvoorstel Wet werkelijke rendement [...]
Zomerstop nieuwsmolen
De nieuwsmolen komt vanaf volgende week tijdelijk tot stilstand. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat u belangwekkend [...]
Kinderopvangtoeslag voor middeninkomens omhoog
Huishoudens met een gezamenlijk inkomen tussen € 29.400 en € 159.225 krijgen volgend jaar meer kinderopvangtoeslag. Het kabinet [...]
Digitale aangifte dividendbelasting vanaf 1 juli verplicht
Als uw bv aan u dividend uitkeert, moet zij binnen een maand aangifte doen van de ingehouden dividendbelasting [...]
Deadline publicatie gegevens ANBI 2023 nadert
Een algemeen nut beogende instelling (ANBI) moet uiterlijk binnen zes maanden na afloop van het boekjaar haar financiële [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.
![](https://veermanadministratie.nl/wp-content/uploads/2022/05/veerman-logo-witopblauw.png)
Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01