Gepubliceerd: 6 juni 2024

Ook recht op LKV na overgang onderneming

 Lange tijd was het onduidelijk of bij een overgang van een onderneming het loonkostenvoordeel (LKV) oudere werknemer van de overdragende werkgever kon worden voortgezet bij de verkrijgende werkgever. Op 24 mei jl. heeft de Hoge Raad, de hoogste rechter, hierover een beslissing genomen. De Hoge Raad oordeelt dat bij overgang van een onderneming het moment van indiensttreding bij de overdragende werkgever, geldt als ‘de aanvang van de dienstbetrekking’. Als de werknemer voorafgaand aan dit moment een uitkering had en een doelgroepverklaring heeft – dus voldoet aan de voorwaarden van het LKV, dan blijft de doelgroepverklaring ook na de overgang van de onderneming geldig en heeft de verkrijgende werkgever recht op het LKV. Van belang is wel dat de verkrijgende werkgever een verzoek om het LKV indient voor de periode na de overgang.

Tip
Het LKV over 2023 wordt alsnog uitgekeerd aan de verkrijgende werkgever als hij/zij het LKV heeft aangevraagd. Dat geldt ook voor de verkrijgende werkgever die voor 2024 het LKV al heeft aangevraagd. De verkrijgende werkgever die het LKV 2024 nog niet heeft aangevraagd, kan dit alsnog doen tot en met 1 mei 2025.

Meer nieuws

Zomerstop nieuwsmolen

juli 4th, 2024|

De nieuwsmolen komt vanaf volgende week tijdelijk tot stilstand. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat u belangwekkend [...]

Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?

Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl

Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.

Hierin is onze verantwoordelijkheid, onafhankelijkheid en geheimhoudings-plicht ten opzichte van u vastgelegd. Deze gedrags- en beroepsregels maken ook deel uit van alle aan ons verstrekte opdrachten en werkzaamheden die wij voor u verrichten. Download de laatste versie van de NOAB-gedrags- en beroepsregels:

Voor een duidelijke verhouding tussen u en ons kantoor hanteren wij  de door de NOAB opgestelde leverings-, betalings- en uitvoeringsvoorwaarden. Deze voorwaarden maken ook deel uit van alle aan ons verstrekte opdrachten en werkzaamheden die wij voor u verrichten. Download onze algemene voorwaarden hier:

Als NOAB-kantoor hebben wij ons verbonden aan een onafhankelijke klachtenregeling. U kunt deze hier downloaden:

© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01

Ga naar de bovenkant