Gepubliceerd: 17 juni 2024
Enkele weken geleden berichtten wij u over een wijziging per 1 juni jl. in de overgangsregeling bij de UBO-verplichting. Als onder meer notarissen, accountants en belastingadviseurs met u een nieuwe zakelijke relatie aangaan, moeten zij controleren of uw UBO-gegevens zijn ingeschreven in het UBO-register bij de Kamer van Koophandel (KvK). Omdat zij tijdelijk geen toegang meer hebben tot die UBO-gegevens is een tijdelijke overgangsregeling getroffen, zodat zij toch aan hun verificatieplicht kunnen voldoen. Die overgangsregeling zou op 1 juni jl. wijzigen, maar dit is nu uitgesteld naar 1 augustus 2024. Gaan zij dan een nieuwe zakelijke relatie met u aan, dan moeten zij om aan hun verificatieverplichting te voldoen, bij u een gewaarmerkt uittreksel uit het UBO-register opvragen. U kunt dit uittreksel dan opvragen bij de KvK.
Tip
Tot 1 augustus 2024 kunnen notarissen, accountants en belastingadviseurs – en andere organisaties die verplicht zijn om de UBO-registratie te verifiëren – nog via een bevestigingsmail van de KvK verifiëren of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register.
Meer nieuws
Telefoonnummers in Handelsregister voortaan afgeschermd
Telefoonnummers in Handelsregister voortaan afgeschermd Het is u waarschijnlijk ook al regelmatig overkomen dat u ongevraagd – en [...]
Laatste kans op subsidie emissieloze bedrijfsauto
Laatste kans op subsidie emissieloze bedrijfsauto Koopt of financial-leaset u een nieuwe, volledig uitstootvrije bedrijfsauto? Dan kunt u [...]
Aanvraagloket nieuwe subsidie aanleg en advies laadinfrastructuur geopend
Aanvraagloket nieuwe subsidie aanleg en advies laadinfrastructuur geopend Sinds 24 september 2024 is bij de RVO het aanvraagloket [...]
Vraag tijdig Subsidie duurzame inzetbaarheid voor bedrijven aan
Vraag tijdig Subsidie duurzame inzetbaarheid voor bedrijven aan Van 2 tot en met 27 september 2024 kunt u [...]
Weer SEPP-subsidies beschikbaar voor tweedehands elektrische auto’s!
Weer SEPP-subsidies beschikbaar voor tweedehands elektrische auto’s! Wilt u als particulier een gebruikte elektrische personenauto kopen? Weet dan [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.
Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01