

Gepubliceerd: 24 oktober 2024
Tijd dringt voor aanvraag SSEB-subsidie voor schone bouw
Heeft u een bouwbedrijf met bouwmaterieel of een bedrijf dat bouwmateriaal verhuurt? Dan kunt u nog tot en met 31 oktober 2024 (12:00 uur) gebruikmaken van de Subsidieregeling schoon en emissieloos bouwmaterieel (SSEB). U kunt via deze subsidieregeling onder meer subsidie krijgen voor de ombouwkosten om bestaande bouwwerktuigen emissiearm of emissieloos te laten maken. Ook is er subsidie beschikbaar voor de koop of lease van een nieuw bouwvoertuig of bouwmachine, die (vrijwel) geen stikstof uitstoot. Daarnaast is er de Innovatiesubsidie voor het (door)ontwikkelen van nieuwe emissieloze technieken en een haalbaarheidssubsidie voor een haalbaarheidsonderzoek dat leidt tot een project experimentele ontwikkeling naar innovaties van emissieloze bouwmachines en de laadinfrastructuur die daarvoor nodig is. Het subsidiebedrag is voor het mkb maximaal 50% (andere bedrijven 30%) van de netto investeringskosten.
Tip
Bent u van plan om een of meerdere van de genoemde investeringen te doen? Kijk dan of u voldoet aan de voorwaarden voor deze subsidieregeling en zorg dat u uw aanvraag tijdig indient.
Meer nieuws
Vanaf 1 juli 2025 meer kredietruimte door opheffing verpandingsverboden
Vooral grote bedrijven in de bouw- en retailsector nemen regelmatig verpandingsverboden op in hun contracten met leveranciers in [...]
Beperking contante betalingen
Handelt u beroeps- of bedrijfsmatig in goederen? Dan mag u binnenkort geen transacties in contanten meer verrichten vanaf [...]
Tijd dringt voor omzetten FOR in lijfrente met premieaftrek in 2024
Tot 2023 kon u pensioen opbouwen in de fiscale oudedagsreserve (FOR). Heeft u een FOR opgebouwd, dan mag [...]
Tijdig stakingswinst omzetten in lijfrente voor premieaftrek in 2024
Heeft u uw onderneming in 2024 gestaakt en wilt u in dat jaar de stakingslijfrentepremieaftrek claimen? Zorg er [...]
Deadline nadert voor registratie kilometers 2024
Heeft u 100 of meer werknemers? Dan bent u sinds 1 juli 2024 verplicht om jaarlijks de gegevens [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01