Gepubliceerd: 8 november 2024
Tijdelijke regeling voor technisch probleem bij afgifte uittreksels UBO-register
De Kamer van Koophandel (KvK) kampt met een technisch probleem waardoor voor cliënten zonder natuurlijke persoon als bestuurder (bijvoorbeeld bij een holdingstructuur) het niet mogelijk is om een gewaarmerkt uittreksel uit het UBO-register op te vragen. Ook in andere gevallen kan dit mogelijk niet. Omdat hiervoor momenteel geen oplossing is, is er een tijdelijke regeling getroffen voor alle gevallen waarbij het niet mogelijk is om een uittreksel van het UBO-register op te vragen. Die regeling houdt in dat bij het aangaan van een nieuwe zakenrelatie, tijdelijk de oude regeling geldt. Die regeling houdt in dat de accountant, belastingadviseur (of andere Wwft-instelling) die met u een nieuwe zakelijke relatie aangaat aan de hand van de aan u gestuurde bevestigingsbrief van de KvK mag vaststellen of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register. Ook is de terugmeldplicht voor deze Wwft-instellingen tijdelijk opgeschort.
Tip
Mocht u het uittreksel uit het UBO-register niet kunnen opvragen, weet dan dat de Wwft-instelling aan de hand van een bevestigingsmail van de KvK kan verifiëren of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register.
Meer nieuws
Bodem SEPP-subsidies komt in zicht
Bodem SEPP-subsidies komt in zicht U kunt als particulier subsidie krijgen op grond van de tijdelijke Subsidieregeling Elektrische [...]
Tijdelijke regeling voor technisch probleem bij afgifte uittreksels UBO-register
Tijdelijke regeling voor technisch probleem bij afgifte uittreksels UBO-register De Kamer van Koophandel (KvK) kampt met een technisch [...]
Loket opent voor subsidie praktijkleren derde leerweg
Loket opent voor subsidie praktijkleren derde leerweg Heeft u in uw bedrijf praktijkplaatsen aangeboden voor een werkzoekende of [...]
Check uw recht op zorgtoeslag
Check uw recht op zorgtoeslag De premie voor de verplichte basiszorgverzekering gaat ook in 2025 flink omhoog. De [...]
Tijd dringt voor aanvraag SSEB-subsidie voor schone bouw
Tijd dringt voor aanvraag SSEB-subsidie voor schone bouw Heeft u een bouwbedrijf met bouwmaterieel of een bedrijf dat [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.
Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01