

Gepubliceerd: 8 november 2024
Tijdelijke regeling voor technisch probleem bij afgifte uittreksels UBO-register
De Kamer van Koophandel (KvK) kampt met een technisch probleem waardoor voor cliënten zonder natuurlijke persoon als bestuurder (bijvoorbeeld bij een holdingstructuur) het niet mogelijk is om een gewaarmerkt uittreksel uit het UBO-register op te vragen. Ook in andere gevallen kan dit mogelijk niet. Omdat hiervoor momenteel geen oplossing is, is er een tijdelijke regeling getroffen voor alle gevallen waarbij het niet mogelijk is om een uittreksel van het UBO-register op te vragen. Die regeling houdt in dat bij het aangaan van een nieuwe zakenrelatie, tijdelijk de oude regeling geldt. Die regeling houdt in dat de accountant, belastingadviseur (of andere Wwft-instelling) die met u een nieuwe zakelijke relatie aangaat aan de hand van de aan u gestuurde bevestigingsbrief van de KvK mag vaststellen of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register. Ook is de terugmeldplicht voor deze Wwft-instellingen tijdelijk opgeschort.
Tip
Mocht u het uittreksel uit het UBO-register niet kunnen opvragen, weet dan dat de Wwft-instelling aan de hand van een bevestigingsmail van de KvK kan verifiëren of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register.
Meer nieuws
Denk aan tijdige opgave S&O-gegevens 2024
Heeft u als werkgever in 2024 gebruikgemaakt van de Wet bevordering speur- en ontwikkelingswerk (WBSO)? In dat geval [...]
Geef tijdig S&O-uren 2024 door
Heeft u als ondernemer zonder personeel in 2024 gebruikgemaakt van de regeling speur- en ontwikkelingswerk (S&O-werk) voor uw [...]
Tijd dringt voor bezwaar maken tegen uw WOZ-beschikking
U heeft inmiddels de WOZ-beschikking 2025 ontvangen van uw gemeente. De WOZ-waarde 2025 betreft de waarde van de [...]
Controleer voorlopige berekeningen LKV en LIV
Uiterlijk medio maart krijgt u als werkgever de voorlopige berekeningen van het UWV. Daarin staat voor welke werknemers [...]
Begin tijdig met aflossen schulden bij uw bv en voorkom box-2-heffing
De grens waarboven u over schulden bij uw eigen bv box-2-belasting moet betalen is € 500.000. Hierop wordt [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01