

Gepubliceerd: 8 november 2024
Tijdelijke regeling voor technisch probleem bij afgifte uittreksels UBO-register
De Kamer van Koophandel (KvK) kampt met een technisch probleem waardoor voor cliënten zonder natuurlijke persoon als bestuurder (bijvoorbeeld bij een holdingstructuur) het niet mogelijk is om een gewaarmerkt uittreksel uit het UBO-register op te vragen. Ook in andere gevallen kan dit mogelijk niet. Omdat hiervoor momenteel geen oplossing is, is er een tijdelijke regeling getroffen voor alle gevallen waarbij het niet mogelijk is om een uittreksel van het UBO-register op te vragen. Die regeling houdt in dat bij het aangaan van een nieuwe zakenrelatie, tijdelijk de oude regeling geldt. Die regeling houdt in dat de accountant, belastingadviseur (of andere Wwft-instelling) die met u een nieuwe zakelijke relatie aangaat aan de hand van de aan u gestuurde bevestigingsbrief van de KvK mag vaststellen of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register. Ook is de terugmeldplicht voor deze Wwft-instellingen tijdelijk opgeschort.
Tip
Mocht u het uittreksel uit het UBO-register niet kunnen opvragen, weet dan dat de Wwft-instelling aan de hand van een bevestigingsmail van de KvK kan verifiëren of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register.
Meer nieuws
Oefenversie Opgaaf werkelijk rendement box 3 beschikbaar gesteld
De Belastingdienst heeft op haar website een oefenversie van de Opgaaf werkelijk rendement (OWR) beschikbaar gesteld. De komende [...]
Zomerstop nieuwsmolen
De nieuwsmolen komt vanaf volgende week tijdelijk tot stilstand. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat u belangwekkend [...]
Wet werkelijk rendement box 3 niet controversieel verklaard
De behandeling van het wetsvoorstel Wet werkelijk rendement box 3 wordt ondanks de val van het kabinet voortgezet. [...]
Afschaffing fiscale voordelen groen beleggen wordt niet teruggedraaid
Het demissionaire kabinet is niet van plan de beoogde afschaffing per 1 januari 2027 van de vrijstelling voor [...]
Vanaf 1 juli 2025 meer kredietruimte door opheffing verpandingsverboden
Vooral grote bedrijven in de bouw- en retailsector nemen regelmatig verpandingsverboden op in hun contracten met leveranciers in [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01