

Gepubliceerd: 28 november 2024
Fiscaalvriendelijk sinterklaasgeschenk
Wilt u uw personeel een cadeau of lekkernij schenken? In dat geval heeft u twee opties. U kunt de kosten (waarde in het economisch verkeer) als loon verlonen of als eindheffingsloon aanwijzen en ten laste van de vrije ruimte brengen. Is de attentie aan te merken als een klein geschenk (niet hoger dan € 25 factuurwaarde incl. btw)? In dat geval wordt ervan uitgegaan dat dit geen loon is en kunt u de attentie belastingvrij geven. Het moet wel zo zijn dat ook anderen in een dergelijke situatie een persoonlijke attentie zouden geven. Volgens de Belastingdienst is dat bij een chocoladeletter overigens niet het geval. De Belastingdienst vindt een chocoladeletter geen persoonlijke attentie en Sinterklaas geen gelegenheid, waarbij anderen ook zo’n attentie zouden geven. Ook mag de attentie geen geld of waardebon zijn. Krijgt uw werknemer de chocoladeletter op zijn werkplek? Dan valt de letter onder een nihilwaardering.
Tip
Hebt u nog ongebruikte vrije ruimte in 2023? Dan is een sinterklaasgeschenk misschien een mooie gelegenheid om hiermee iets te doen.
Meer nieuws
Volgend jaar weer hogere kostengrens NHG-hypotheek
De kostengrens voor een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie (NHG) gaat op 1 januari 2026 opnieuw omhoog. De [...]
Vraag vóór 1 november aanslag aan en verlaag uw box-3-grondslag
Bepaalde belastingschulden verminderen niet de rendementsgrondslag van box 3. Dit kun je omzeilen door een voorlopige aanslag aan [...]
Benut nog de lagere bijtelling voor de elektrische auto van de zaak
Stelt u in 2025 een elektrische auto van de zaak ter beschikking aan een werknemer, die ook privé [...]
Start nieuw steunpunt voor jonge agrariërs bij bedrijfsovername
Het merendeel van de landbouwbedrijven wordt gerund door agrariërs ouder dan 55 jaar. Vaak kunnen zij geen opvolger [...]
Start nieuwe subsidie arbeidsondersteunende hulpmiddelen
Werken er in uw bedrijf ook mensen met een langdurige arbeidsbeperking? Of staat u er wel voor open [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01