

Gepubliceerd: 28 november 2024
Fiscaalvriendelijk sinterklaasgeschenk
Wilt u uw personeel een cadeau of lekkernij schenken? In dat geval heeft u twee opties. U kunt de kosten (waarde in het economisch verkeer) als loon verlonen of als eindheffingsloon aanwijzen en ten laste van de vrije ruimte brengen. Is de attentie aan te merken als een klein geschenk (niet hoger dan € 25 factuurwaarde incl. btw)? In dat geval wordt ervan uitgegaan dat dit geen loon is en kunt u de attentie belastingvrij geven. Het moet wel zo zijn dat ook anderen in een dergelijke situatie een persoonlijke attentie zouden geven. Volgens de Belastingdienst is dat bij een chocoladeletter overigens niet het geval. De Belastingdienst vindt een chocoladeletter geen persoonlijke attentie en Sinterklaas geen gelegenheid, waarbij anderen ook zo’n attentie zouden geven. Ook mag de attentie geen geld of waardebon zijn. Krijgt uw werknemer de chocoladeletter op zijn werkplek? Dan valt de letter onder een nihilwaardering.
Tip
Hebt u nog ongebruikte vrije ruimte in 2023? Dan is een sinterklaasgeschenk misschien een mooie gelegenheid om hiermee iets te doen.
Meer nieuws
Verzoek tijdig om teruggaaf buitenlandse btw
Bent u btw-ondernemer en hebben ondernemers in een andere EU-lidstaat in 2024 aan u buitenlandse btw in rekening [...]
Let op start tweede subsidieronde schone vrachtwagens (AanZET)
Op 30 september 2025 start de tweede aanvraagronde van de populaire Aanschafsubsidie Zero-Emissie Trucks (AanZET). De subsidiepot is [...]
Vereenvoudigde WIA-beoordeling 60-plussers heropend
Sinds 1 september jl. is de vereenvoudigde WIA-beoordeling na 2 jaar (104 weken) of langer ziekte weer terug. [...]
Deadline nadert voor aanvraag subsidie Praktijkleren
Biedt u in uw bedrijf in het studiejaar 2024/2025 praktijk- of werkleerplaatsen aan? Dan kunt u bij de [...]
Controleer definitieve beschikking LKV en LIV 2024
Uiterlijk eind juli heeft u de definitieve beschikking Lage-Inkomensvoordeel (LIV) en het Loonkostenvoordeel (LKV) 2024 ontvangen van de [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01