

Gepubliceerd: 23 januari 2025
Doe uiterlijk 31 januari opgave uitbetaalde bedragen aan derden
Bent u ondernemer en hebt u geen personeel (u heeft dus geen loonheffingennummer) en hebt u een uitnodiging van de Belastingdienst ontvangen om gegevens van uitbetaalde bedragen aan derden over 2024 te verstrekken? Dan bent u verplicht deze gegevens (zonder BSN!) uiterlijk op 31 januari 2025 bij de Belastingdienst aan te leveren. Hebt u daartoe geen uitnodiging gehad, dan mág u deze gegevens aanleveren. De gegevens betreffen de datum waarop en de naam, het adres en de geboortedatum van de persoon aan wie u het bedrag hebt uitbetaald. Het gaat vooral om betalingen die doorgaans tot het belastbare resultaat uit overige werkzaamheden behoren. Uitgezonderd zijn met name betalingen aan werknemers, artiesten, beroepssporters, vrijwilligers en personen die een btw-factuur hebben uitgereikt. Gegevens over personen die facturen zonder btw uitreiken, geen facturen uitreiken of facturen met btw verlegd, moet u dus wel aanleveren.
Tip
U kunt de gegevens over 2024 digitaal aanleveren via het gegevensportaal of via Digipoort. Wilt u de gegevens aanleveren via Digipoort, dan hebt u een PKIoverheid services certificaat nodig. Als u dat (nog) niet heeft, kunt u dit certificaat aanvragen bij Logius.
Meer nieuws
Nieuwe ronde nieuwe kansen
Op 1 maart aanstaande start de aangifteronde IB 2024. De Belastingdienst heeft aangekondigd dit keer extra aandacht te [...]
Alsnog aftrek betaalde lijfrentepremie alleen als u dit kunt aantonen
U heeft het mogelijk zelf al eens bij de hand gehad; u bent vergeten om de door u [...]
Drempel niet-aftrekbare gemengde kosten verhoogd
Kosten die u voor uw onderneming maakt, kunnen ook een privé-element bevatten. Heeft uw bv één of meer [...]
Laat uw WOZ-beschikking controleren
Binnenkort valt de WOZ-beschikking 2025 op uw (digitale) deurmat. De WOZ-waarde 2025 betreft de waarde van uw woning [...]
Minder aftrek gemengde kosten
Er zijn kosten die u voor uw onderneming maakt, maar waarin ook een privé-element zit. Dit zijn de [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2025 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01