Gepubliceerd: 18 januari 2024
Doe uiterlijk 31 januari opgave uitbetaalde bedragen
Bent u ondernemer en hebt u geen personeel (u heeft dus geen loonheffingennummer) en hebt u een uitnodiging van de Belastingdienst ontvangen om gegevens van uitbetaalde bedragen aan derden over 2023 te verstrekken? Dan bent u verplicht deze gegevens (zonder BSN!) uiterlijk op 31 januari 2024 bij de Belastingdienst aan te leveren. Hebt u daartoe geen uitnodiging gehad, dan mág u deze gegevens aanleveren. De gegevens betreffen de datum waarop en de naam, het adres en de geboortedatum van de persoon aan wie u het bedrag hebt uitbetaald. Het gaat vooral om betalingen die doorgaans tot het belastbare resultaat uit overige werkzaamheden behoren. Uitgezonderd zijn met name betalingen aan werknemers, artiesten, beroepssporters, vrijwilligers en personen die een btw-factuur hebben uitgereikt. Gegevens over personen die facturen zonder btw uitreiken of geen facturen uitreiken, moet u dus wel aanleveren.
Tip
U kunt de gegevens digitaal aanleveren via het gegevensportaal of via Digipoort. Wilt u de gegevens aanleveren via Digipoort, dan hebt u een PKIoverheid services certificaat nodig. Als u dat (nog) niet heeft, kunt u dit certificaat aanvragen bij Logius.
Meer nieuws
Start tweede aanvraagtijdvak SLIM-subsidie mkb-ondernemers
Start tweede aanvraagtijdvak SLIM-subsidie mkb-ondernemers Vanaf deze week is het tweede aanvraagtijdvak gestart van de SLIM-regeling. Als mkb-werkgever [...]
Verzoek tijdig om teruggaaf buitenlandse btw
Verzoek tijdig om teruggaaf buitenlandse btw Bent u btw-ondernemer en hebben ondernemers in een andere EU-lidstaat in 2023 [...]
Controleer definitieve beschikking LKV en LIV 2023
Controleer definitieve beschikking LKV en LIV 2023 Uiterlijk eind juli heeft u de definitieve beschikking Lage-Inkomensvoordeel (LIV) en [...]
Uitrijperiode mest verlengd
Uitrijperiode mest verlengd Bent u boer en hebt u door het extreem natte voorjaar uw land niet kunnen [...]
Terug van weggeweest
Voor de meeste mensen zit de zomervakantie erop of eindigt deze binnenkort. Hopelijk heeft de zomer u gebracht [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.
Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01