

Gepubliceerd: 30 mei 2024
Vanaf 1 juni 2024 wijzigt overgangsregeling bij UBO-verplichting
Sinds 27 maart 2022 moeten uw gegevens ingeschreven zijn in het UBO-register bij de Kamer van Koophandel (KvK). Onder meer notarissen, accountants en belastingadviseurs die met u een nieuwe zakelijke relatie aangaan, moeten dit controleren. Door een uitspraak van de Europese rechter van 22 november 2022 hebben zij echter tijdelijk geen toegang meer tot die UBO-gegevens. Daarom is er een tijdelijke overgangsregeling getroffen, zodat zij toch aan hun verificatieverplichting kunnen voldoen. Vanaf 1 juni 2024 wijzigt deze overgangsregeling. Gaan zij vóór die datum een nieuwe zakelijke relatie met u aan, dan kunnen zij via een bevestigingsmail van de KvK verifiëren of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register. Vanaf 1 juni 2024 moeten zij daarvoor bij u een gewaarmerkt uittreksel uit het UBO-register opvragen. U kunt dit uittreksel opvragen bij de KvK.
Tip
Deze gewijzigde overgangsregeling is ook weer tijdelijk, totdat notarissen, accountants, belastingadviseurs – en andere organisaties die verplicht zijn om de UBO-registratie te verifiëren – zelf weer rechtstreeks toegang krijgen tot de UBO-gegevens bij de KvK.
Meer nieuws
Aanvraagloket subsidieregeling Praktijkleren opent
Biedt u in uw bedrijf in het studiejaar 2025/2026 praktijk- of werkleerplaatsen aan? U kunt dan vanaf maandag [...]
Extra subsidie voor klimaat- en energietransitie
Begeleidt u als leerbedrijf een mbo-student die een opleiding volgt die bijdraagt aan de klimaat- en energietransitie? Dan kunt u [...]
Wet werkelijk rendement box 3 ingediend
Het wetsvoorstel Wet werkelijk rendement box 3 is ingediend bij de Tweede Kamer. Daarmee start het wetgevingstraject naar [...]
Meer zekerheid voor flexwerkers
Werknemers met een flexibel arbeidscontract krijgen vanaf 1 januari 2027 meer zekerheid over hun inkomen en hun werktijd. [...]
Langere betalingstermijn coronaschulden bij saneringsakkoord
De betalingstermijn van 12 maanden na het bereiken van een saneringsakkoord over de coronaschulden wordt per 1 juli [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01