

Gepubliceerd: 30 mei 2024
Vanaf 1 juni 2024 wijzigt overgangsregeling bij UBO-verplichting
Sinds 27 maart 2022 moeten uw gegevens ingeschreven zijn in het UBO-register bij de Kamer van Koophandel (KvK). Onder meer notarissen, accountants en belastingadviseurs die met u een nieuwe zakelijke relatie aangaan, moeten dit controleren. Door een uitspraak van de Europese rechter van 22 november 2022 hebben zij echter tijdelijk geen toegang meer tot die UBO-gegevens. Daarom is er een tijdelijke overgangsregeling getroffen, zodat zij toch aan hun verificatieverplichting kunnen voldoen. Vanaf 1 juni 2024 wijzigt deze overgangsregeling. Gaan zij vóór die datum een nieuwe zakelijke relatie met u aan, dan kunnen zij via een bevestigingsmail van de KvK verifiëren of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register. Vanaf 1 juni 2024 moeten zij daarvoor bij u een gewaarmerkt uittreksel uit het UBO-register opvragen. U kunt dit uittreksel opvragen bij de KvK.
Tip
Deze gewijzigde overgangsregeling is ook weer tijdelijk, totdat notarissen, accountants, belastingadviseurs – en andere organisaties die verplicht zijn om de UBO-registratie te verifiëren – zelf weer rechtstreeks toegang krijgen tot de UBO-gegevens bij de KvK.
Meer nieuws
Verzoek tijdig om teruggaaf buitenlandse btw
Bent u btw-ondernemer en hebben ondernemers in een andere EU-lidstaat in 2024 aan u buitenlandse btw in rekening [...]
Let op start tweede subsidieronde schone vrachtwagens (AanZET)
Op 30 september 2025 start de tweede aanvraagronde van de populaire Aanschafsubsidie Zero-Emissie Trucks (AanZET). De subsidiepot is [...]
Vereenvoudigde WIA-beoordeling 60-plussers heropend
Sinds 1 september jl. is de vereenvoudigde WIA-beoordeling na 2 jaar (104 weken) of langer ziekte weer terug. [...]
Deadline nadert voor aanvraag subsidie Praktijkleren
Biedt u in uw bedrijf in het studiejaar 2024/2025 praktijk- of werkleerplaatsen aan? Dan kunt u bij de [...]
Controleer definitieve beschikking LKV en LIV 2024
Uiterlijk eind juli heeft u de definitieve beschikking Lage-Inkomensvoordeel (LIV) en het Loonkostenvoordeel (LKV) 2024 ontvangen van de [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01