

Gepubliceerd: 6 juni 2024
Ook recht op LKV na overgang onderneming
Lange tijd was het onduidelijk of bij een overgang van een onderneming het loonkostenvoordeel (LKV) oudere werknemer van de overdragende werkgever kon worden voortgezet bij de verkrijgende werkgever. Op 24 mei jl. heeft de Hoge Raad, de hoogste rechter, hierover een beslissing genomen. De Hoge Raad oordeelt dat bij overgang van een onderneming het moment van indiensttreding bij de overdragende werkgever, geldt als ‘de aanvang van de dienstbetrekking’. Als de werknemer voorafgaand aan dit moment een uitkering had en een doelgroepverklaring heeft – dus voldoet aan de voorwaarden van het LKV, dan blijft de doelgroepverklaring ook na de overgang van de onderneming geldig en heeft de verkrijgende werkgever recht op het LKV. Van belang is wel dat de verkrijgende werkgever een verzoek om het LKV indient voor de periode na de overgang.
Tip
Het LKV over 2023 wordt alsnog uitgekeerd aan de verkrijgende werkgever als hij/zij het LKV heeft aangevraagd. Dat geldt ook voor de verkrijgende werkgever die voor 2024 het LKV al heeft aangevraagd. De verkrijgende werkgever die het LKV 2024 nog niet heeft aangevraagd, kan dit alsnog doen tot en met 1 mei 2025.
Meer nieuws
Nu of in 2026 investeren voor meer KIA
Het is zinvol om voor het optimaal benutten van de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA) te bekijken of u bepaalde investeringen [...]
Tijdig aangiftetijdvak loonheffingen laten wijzigen
Als u van aangiftetijdvak wilt veranderen, kan dat alleen met ingang van een nieuw kalenderjaar en dus niet [...]
Fiscaalvriendelijk sinterklaasgeschenk
Wilt u uw personeel een cadeau of lekkernij schenken? In dat geval heeft u twee opties. U kunt [...]
Tijdig aan- en afmelden voor KOR per 1 januari 2026
Verwacht u dat uw jaaromzet de komende jaren onder de € 20.000 blijft? Dan kan het interessant zijn [...]
Einde aanvraagperiode subsidie arbeidsondersteunende hulpmiddelen
Werken er in uw bedrijf ook mensen met een langdurige arbeidsbeperking? Of staat u er wel voor open [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01