Gepubliceerd: 6 juni 2024
Ook recht op LKV na overgang onderneming
Lange tijd was het onduidelijk of bij een overgang van een onderneming het loonkostenvoordeel (LKV) oudere werknemer van de overdragende werkgever kon worden voortgezet bij de verkrijgende werkgever. Op 24 mei jl. heeft de Hoge Raad, de hoogste rechter, hierover een beslissing genomen. De Hoge Raad oordeelt dat bij overgang van een onderneming het moment van indiensttreding bij de overdragende werkgever, geldt als ‘de aanvang van de dienstbetrekking’. Als de werknemer voorafgaand aan dit moment een uitkering had en een doelgroepverklaring heeft – dus voldoet aan de voorwaarden van het LKV, dan blijft de doelgroepverklaring ook na de overgang van de onderneming geldig en heeft de verkrijgende werkgever recht op het LKV. Van belang is wel dat de verkrijgende werkgever een verzoek om het LKV indient voor de periode na de overgang.
Tip
Het LKV over 2023 wordt alsnog uitgekeerd aan de verkrijgende werkgever als hij/zij het LKV heeft aangevraagd. Dat geldt ook voor de verkrijgende werkgever die voor 2024 het LKV al heeft aangevraagd. De verkrijgende werkgever die het LKV 2024 nog niet heeft aangevraagd, kan dit alsnog doen tot en met 1 mei 2025.
Meer nieuws
Start nieuwe innovatiesubsidie aanpak piekbelasting
Start nieuwe innovatiesubsidie aanpak piekbelasting Bent u veehouder met melkvee, varkens en/of vleeskalveren en heeft u een bedrijf [...]
Einde uitstel voor inzaaien vanggewassen nadert
Einde uitstel voor inzaaien vanggewassen nadert Begin september jl. heeft u als agrariër uitstel gekregen voor het inzaaien [...]
Definitieve bedragen kinderopvangtoeslag 2025 bekendgemaakt
Definitieve bedragen kinderopvangtoeslag 2025 bekendgemaakt Huishoudens met een gezamenlijk inkomen tussen € 29.400 en € 159.225 krijgen volgend [...]
Laatste jaar aankoop bestelauto zonder bpm
Laatste jaar aankoop bestelauto zonder bpm Als u nu een bestelauto aanschaft voor uw onderneming, betaalt u geen [...]
Telefoonnummers in Handelsregister voortaan afgeschermd
Telefoonnummers in Handelsregister voortaan afgeschermd Het is u waarschijnlijk ook al regelmatig overkomen dat u ongevraagd – en [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.
Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01