

Gepubliceerd: 8 november 2024
Tijdelijke regeling voor technisch probleem bij afgifte uittreksels UBO-register
De Kamer van Koophandel (KvK) kampt met een technisch probleem waardoor voor cliënten zonder natuurlijke persoon als bestuurder (bijvoorbeeld bij een holdingstructuur) het niet mogelijk is om een gewaarmerkt uittreksel uit het UBO-register op te vragen. Ook in andere gevallen kan dit mogelijk niet. Omdat hiervoor momenteel geen oplossing is, is er een tijdelijke regeling getroffen voor alle gevallen waarbij het niet mogelijk is om een uittreksel van het UBO-register op te vragen. Die regeling houdt in dat bij het aangaan van een nieuwe zakenrelatie, tijdelijk de oude regeling geldt. Die regeling houdt in dat de accountant, belastingadviseur (of andere Wwft-instelling) die met u een nieuwe zakelijke relatie aangaat aan de hand van de aan u gestuurde bevestigingsbrief van de KvK mag vaststellen of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register. Ook is de terugmeldplicht voor deze Wwft-instellingen tijdelijk opgeschort.
Tip
Mocht u het uittreksel uit het UBO-register niet kunnen opvragen, weet dan dat de Wwft-instelling aan de hand van een bevestigingsmail van de KvK kan verifiëren of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register.
Meer nieuws
Hypotheekrenteaftrek op de tocht – extra aflossen of niet?
De verkiezingen voor de Tweede Kamer zijn achter de rug. Het vormen van een nieuwe regering kan beginnen. [...]
Lijfrente als alternatief voor extra aflossen
Als alternatief voor extra aflossen op uw hypotheek kunt u de beschikbare liquiditeiten gebruiken voor een extra oudedagsvoorziening [...]
Met SDE++-subsidie uw bedrijf verduurzamen
Onlangs is het loket geopend voor de aanvraag van subsidie uit de regeling Stimulering Duurzame Energieproductie en Klimaattransitie [...]
Uw kind helpen bij de aankoop van een woning in een oververhitte woningmarkt
De woningmarkt is oververhit. Daarom wilt u uw kind graag helpen bij de aankoop van een eerste eigen [...]
Volgend jaar weer hogere kostengrens NHG-hypotheek
De kostengrens voor een hypotheek met Nationale Hypotheek Garantie (NHG) gaat op 1 januari 2026 opnieuw omhoog. De [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01