

Gepubliceerd: 8 november 2024
Tijdelijke regeling voor technisch probleem bij afgifte uittreksels UBO-register
De Kamer van Koophandel (KvK) kampt met een technisch probleem waardoor voor cliënten zonder natuurlijke persoon als bestuurder (bijvoorbeeld bij een holdingstructuur) het niet mogelijk is om een gewaarmerkt uittreksel uit het UBO-register op te vragen. Ook in andere gevallen kan dit mogelijk niet. Omdat hiervoor momenteel geen oplossing is, is er een tijdelijke regeling getroffen voor alle gevallen waarbij het niet mogelijk is om een uittreksel van het UBO-register op te vragen. Die regeling houdt in dat bij het aangaan van een nieuwe zakenrelatie, tijdelijk de oude regeling geldt. Die regeling houdt in dat de accountant, belastingadviseur (of andere Wwft-instelling) die met u een nieuwe zakelijke relatie aangaat aan de hand van de aan u gestuurde bevestigingsbrief van de KvK mag vaststellen of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register. Ook is de terugmeldplicht voor deze Wwft-instellingen tijdelijk opgeschort.
Tip
Mocht u het uittreksel uit het UBO-register niet kunnen opvragen, weet dan dat de Wwft-instelling aan de hand van een bevestigingsmail van de KvK kan verifiëren of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register.
Meer nieuws
Meld arbeidsongeschiktheid bij uw pensioenfonds
De meeste pensioenregelingen kennen een bepaling waaruit voortvloeit dat de pensioenregeling premievrij wordt voortgezet bij arbeidsongeschiktheid van de [...]
Alleen met bewijs alsnog aftrek betaalde lijfrentepremie
Betaalde lijfrentepremies zijn aftrekbaar en de latere lijfrente-uitkeringen zijn belast. Dat is de hoofdregel, maar wat nu als [...]
Vanaf 2027 mogelijk eindheffing betalen bij fossiele auto van de zaak
Het kabinet-Schoof wil het rijden met een elektrische (bestel)auto stimuleren en kondigt onder meer de volgende maatregel aan. [...]
Btw-verhoging op sport, cultuur en media gaat definitief niet door
De btw-verhoging van 9% naar 21% voor sport, cultuur en media gaat definitief niet door. Dat blijkt uit [...]
Enkele fiscale maatregelen uit de Voorjaarsnota
De Voorjaarsnota is gepubliceerd. Hierna volgen de meest in het oog springende fiscale maatregelen die het kabinet-Schoof wil [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01