Gepubliceerd: 8 november 2024
Tijdelijke regeling voor technisch probleem bij afgifte uittreksels UBO-register
De Kamer van Koophandel (KvK) kampt met een technisch probleem waardoor voor cliënten zonder natuurlijke persoon als bestuurder (bijvoorbeeld bij een holdingstructuur) het niet mogelijk is om een gewaarmerkt uittreksel uit het UBO-register op te vragen. Ook in andere gevallen kan dit mogelijk niet. Omdat hiervoor momenteel geen oplossing is, is er een tijdelijke regeling getroffen voor alle gevallen waarbij het niet mogelijk is om een uittreksel van het UBO-register op te vragen. Die regeling houdt in dat bij het aangaan van een nieuwe zakenrelatie, tijdelijk de oude regeling geldt. Die regeling houdt in dat de accountant, belastingadviseur (of andere Wwft-instelling) die met u een nieuwe zakelijke relatie aangaat aan de hand van de aan u gestuurde bevestigingsbrief van de KvK mag vaststellen of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register. Ook is de terugmeldplicht voor deze Wwft-instellingen tijdelijk opgeschort.
Tip
Mocht u het uittreksel uit het UBO-register niet kunnen opvragen, weet dan dat de Wwft-instelling aan de hand van een bevestigingsmail van de KvK kan verifiëren of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register.
Meer nieuws
Zorg dat uw kind de eigenwoningschenking tijdig besteedt
Zorg dat uw kind de eigenwoningschenking tijdig besteedt Heeft u in 2022 uw kind een verhoogde schenking gedaan [...]
Tijdig aanmelden voor KOR per 1 januari 2025
Tijdig aanmelden voor KOR per 1 januari 2025 Verwacht u dat uw jaaromzet de komende jaren onder de [...]
Aanvraagloket subsidieregeling Lbv gaat open
Aanvraagloket subsidieregeling Lbv gaat open Op 18 november 2024 opent het loket van de Landelijke beëindigingsregeling veehouderijlocaties (Lbv) [...]
Waardeer en indexeer uw pensioen in eigen beheer
Waardeer en indexeer uw pensioen in eigen beheer Het opbouwen van een pensioen bij uw eigen bv is [...]
Bodem SEPP-subsidies komt in zicht
Bodem SEPP-subsidies komt in zicht U kunt als particulier subsidie krijgen op grond van de tijdelijke Subsidieregeling Elektrische [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.
Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01