

Gepubliceerd: 28 november 2024
Fiscaalvriendelijk sinterklaasgeschenk
Wilt u uw personeel een cadeau of lekkernij schenken? In dat geval heeft u twee opties. U kunt de kosten (waarde in het economisch verkeer) als loon verlonen of als eindheffingsloon aanwijzen en ten laste van de vrije ruimte brengen. Is de attentie aan te merken als een klein geschenk (niet hoger dan € 25 factuurwaarde incl. btw)? In dat geval wordt ervan uitgegaan dat dit geen loon is en kunt u de attentie belastingvrij geven. Het moet wel zo zijn dat ook anderen in een dergelijke situatie een persoonlijke attentie zouden geven. Volgens de Belastingdienst is dat bij een chocoladeletter overigens niet het geval. De Belastingdienst vindt een chocoladeletter geen persoonlijke attentie en Sinterklaas geen gelegenheid, waarbij anderen ook zo’n attentie zouden geven. Ook mag de attentie geen geld of waardebon zijn. Krijgt uw werknemer de chocoladeletter op zijn werkplek? Dan valt de letter onder een nihilwaardering.
Tip
Hebt u nog ongebruikte vrije ruimte in 2023? Dan is een sinterklaasgeschenk misschien een mooie gelegenheid om hiermee iets te doen.
Meer nieuws
Meld arbeidsongeschiktheid bij uw pensioenfonds
De meeste pensioenregelingen kennen een bepaling waaruit voortvloeit dat de pensioenregeling premievrij wordt voortgezet bij arbeidsongeschiktheid van de [...]
Alleen met bewijs alsnog aftrek betaalde lijfrentepremie
Betaalde lijfrentepremies zijn aftrekbaar en de latere lijfrente-uitkeringen zijn belast. Dat is de hoofdregel, maar wat nu als [...]
Vanaf 2027 mogelijk eindheffing betalen bij fossiele auto van de zaak
Het kabinet-Schoof wil het rijden met een elektrische (bestel)auto stimuleren en kondigt onder meer de volgende maatregel aan. [...]
Btw-verhoging op sport, cultuur en media gaat definitief niet door
De btw-verhoging van 9% naar 21% voor sport, cultuur en media gaat definitief niet door. Dat blijkt uit [...]
Enkele fiscale maatregelen uit de Voorjaarsnota
De Voorjaarsnota is gepubliceerd. Hierna volgen de meest in het oog springende fiscale maatregelen die het kabinet-Schoof wil [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2024 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01