

Gepubliceerd: 23 januari 2025
Doe uiterlijk 31 januari opgave uitbetaalde bedragen aan derden
Bent u ondernemer en hebt u geen personeel (u heeft dus geen loonheffingennummer) en hebt u een uitnodiging van de Belastingdienst ontvangen om gegevens van uitbetaalde bedragen aan derden over 2024 te verstrekken? Dan bent u verplicht deze gegevens (zonder BSN!) uiterlijk op 31 januari 2025 bij de Belastingdienst aan te leveren. Hebt u daartoe geen uitnodiging gehad, dan mág u deze gegevens aanleveren. De gegevens betreffen de datum waarop en de naam, het adres en de geboortedatum van de persoon aan wie u het bedrag hebt uitbetaald. Het gaat vooral om betalingen die doorgaans tot het belastbare resultaat uit overige werkzaamheden behoren. Uitgezonderd zijn met name betalingen aan werknemers, artiesten, beroepssporters, vrijwilligers en personen die een btw-factuur hebben uitgereikt. Gegevens over personen die facturen zonder btw uitreiken, geen facturen uitreiken of facturen met btw verlegd, moet u dus wel aanleveren.
Tip
U kunt de gegevens over 2024 digitaal aanleveren via het gegevensportaal of via Digipoort. Wilt u de gegevens aanleveren via Digipoort, dan hebt u een PKIoverheid services certificaat nodig. Als u dat (nog) niet heeft, kunt u dit certificaat aanvragen bij Logius.
Meer nieuws
Aanvraagloket subsidieregeling Praktijkleren opent
Biedt u in uw bedrijf in het studiejaar 2025/2026 praktijk- of werkleerplaatsen aan? U kunt dan vanaf maandag [...]
Extra subsidie voor klimaat- en energietransitie
Begeleidt u als leerbedrijf een mbo-student die een opleiding volgt die bijdraagt aan de klimaat- en energietransitie? Dan kunt u [...]
Wet werkelijk rendement box 3 ingediend
Het wetsvoorstel Wet werkelijk rendement box 3 is ingediend bij de Tweede Kamer. Daarmee start het wetgevingstraject naar [...]
Meer zekerheid voor flexwerkers
Werknemers met een flexibel arbeidscontract krijgen vanaf 1 januari 2027 meer zekerheid over hun inkomen en hun werktijd. [...]
Langere betalingstermijn coronaschulden bij saneringsakkoord
De betalingstermijn van 12 maanden na het bereiken van een saneringsakkoord over de coronaschulden wordt per 1 juli [...]
Heeft u een vraag, wilt u meer informatie of eens vrijblijvend kennismaken?
Vul onderstaand formulier in en wij nemen binnen 1 werkdag contact met u op.

Veerman Administratie B.V.
Dorpstraat 200
2761 AJ Zevenhuizen
Telefoon: 085 2 739 769
info@veermanadministratie.nl
Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag
8.30 tot 17.00 uur
Buiten kantoortijden op afspraak.
© 2025 | Veerman Administratie | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring | KVK: 24425604 | BTW: NL 818772669 B01